Submitted by toniher on
A diferència de Barcelona, el Cyclocity, l'equivalent brussel·lenc al barceloní Bicing, sí és un servei adequat per a fer encàrrecs per la ciutat, perquè incorpora un cadenat que permet lligar la bici si fem una parada en qualsevol lloc (desconec si Brussel·les té cap normativa al respecte). El servei l'ofereix l'empresa francesa JCDecaux, mentre que a la capital catalana ho fa la competència americana Clear Channel.
Cal dir que Brussel·les, a diferència d'altres ciutats flamenques com Gant, no hi ha una tradició de ciclisme urbà important ni segurament el relleu del municipi hi ajuda. Segurament per això el servei no ha tingut un èxit comparable al d'altres ciutats europees i actualment les estacions són poc nombroses i restringides al centre de la ciutat.
- Cyclocity a la Viquipèdia francesa
- El Ciclisme urbà a Brussel·les (Viquipèdia francesa)
- Avec Cyclocity, les Bruxellois sont-ils en train de se faire rouler ?. Article crític amb el Cyclocity. Entre els diferents aspectes, es critica la cessió de possible informació d'hàbits de transport a una companyia privada; quelcom que podria ser aplicable també a Barcelona i seria interessant d'investigar.