Submitted by marc on
Deia en Quim Monzó en un article (o era en alguna entrevista a la tele?) que el que més li emprenya en aquest món és la incompetència. Potser és per això que l'home no vol caure en aquest parany i, si les muses l'abandonen a l'hora de fer un article, doncs busca altres fonts d'inspiració. :)
Però bé, no és d'això últim que vull parlar, sinó del tema de la incompetència. I d'entre les seves múltiples manifestacions quotidianes, si exceptuem la dels serveis d'atenció al client d'alguns ISPs :@, em quedo amb la dels programadors televisius.
<--!break-->
El mateix devien pensar els Monty Python, que en un episodi del Flying Circus (A Book at Bedtime) col·locaven els programadors de la BBC a l'últim lloc d'una classificació d'intel·lectes (superats pel pingüí comú i pels boiximans del Kalahari :D). Jo no aniré tan lluny, però moltes vegades me n'han donat motius sobrats.
Ja fa temps que em vaig adonar que l'ordre d'emissió dels episodis dels Simpsons a Antena 3 era quelcom diferent del de la Guía Completa de Los Simpson (The Simpons - A Complete Guide To Our Favorite Family) que tinc. Gràcies a les reemissions contínues que en fan, finalment vaig adonar-me que el criteri emprat a l'hora de programar els episodis era guiant-se, no per la data d'emissió, sinó pel codi de producció de cada episodi. Aquí en podem veure un exemple:
Aquest és el 7è episodi de la segona temporada: Bart En El Día De Acción De Gracias (Bart Vs. Thanksgiving Day), emès el 22 de novembre de 1990, amb codi d'episodi 7F07.
I aquest és el 8è episodi de la mateixa temporada: Bart, El Temerario (Bart The Daredevil), emès el 6 de desembre de 1990, amb codi 7F06.
Suposo que guiant-se pels codis, aquests episodis han sigut emesos per A3 en ordre invers. Tot això no suposaria cap problema, si no fós perquè a vegades es produeixen incongruències derivades d'aquest fet.
- Exemple: a l'episodi Homer Y Apu (Homer And Apu), veiem com l'indi dependent del Kwik-E-Mart acompanya a la Marge i a la Lisa Simpson a comprar al Monstro-Mart. Però just a l'episodi que emeten després, Bart Se Hace Famoso (Bart Gets Famous), assistim a la inauguració d'aquest establiment!
És que ets un tiquismiquis, direu. Els d'A3 no tenen per què saber la data original d'emissió dels episodis, i només es poden guiar pels codis aquests, podeu replicar.
Potser sí, però precisament la setmana passada es va produir la patinada més gran: van separar (amb diversos episodis entremig) les dues parts de ¿Quién Disparó Al Señor Burns? (Who Shot Mr Burns? Part One & Part Two). Aquí no hi ha excusa de codis que valgui! Aquests episodis van ésser pensats com una manera d'acabar una temporada (la sisena), deixant la intriga a l'aire (al més pur estil Dallas), i començar la següent por todo lo alto desvetllant el misteri. És de calaix que van un rere l'altre! :O
Tot aquest assumpte dels Simpsons no deixa de ser una minúcia perquè, excepte detalls com el que he comentat abans, la majoria d'episodis no tenen res a veure amb els altres, i no hi ha una línia argumental que perduri (sobretot a les temporades més recents). El que sí que m'ha enervat i ha motivat aquest escrit, ha estat la nova sèrie que ha substituït a Seinfeld (Canal+, de dimarts a divendres, si no hi ha futbol, a les 21h). La sèrie es titula The Weber Show - Cursed, que aquí han traduït com El Gafe (Déu n'hi do!).
Al primer episodi se'ns presentava el protagonista, Jack Nagle, qui després de tallar amb la seva xicota de tota la vida i de ser víctima d'una maledicció (d'aquí ve el títol original) arran d'una cita a cegues que surt malament, li començaven a passar tot tipus de desgràcies, culminant amb la pèrdua de la seva feina. L'endemà mateix, en el suposat segon episodi, podíem contemplar com el bon home ja tornava a treballar com a executiu d'una empresa de software, i com tenia una bona relació d'amistat amb la seva ex, que inclús l'ajudava a lligar-se a una altra noia! Tot això em va fer molt mala espina, però acostumat al surrealisme de Seinfeld, no li vaig fer gaire cas. El problema va venir al quart episodi, que claríssimament era la continuació del primer: en Jack estava depre pel tema de la ex i de la feina, i intentava recuperar les dues coses (no m'acuseu de masclista per això, eh? :P).
En aquest cas, no sé si el problema pot haver vingut també per culpa de codis o no, però en tot cas crec que és una falta de respecte, tant envers els espectadors, com pels creadors de la sèrie. Si ells la van concebre i realitzar d'una certa manera, qui són els programadors del Plus per canviar-ho? Però bé, més aviat estic convençut que la culpa de tot això és la desídia, la poca professionalitat... en resum, el que deia al principi: LA IMCOMPETÈNCIA. És que ni tan sols es miren el que posen!
Però sí que s'ho miren quan els hi convé, eh? Avui mateix, els d'Antonia 3 s'han saltat el seu ordre dels Simpsons, per posar l'episodi El Último Resplandor Del Actor Secundario Bob (Sideshow Bob's Last Gleaming). En aquest episodi, l'Actor Secundari Bob amenaça de fer esclatar una bomba atòmica si no se suprimeix la televisió (així, en general).
En una escena, que parodia la Sala de la Guerra de Dr Strangelove, podem veure tots els poders fàctics d'Springfield discutint sobre què cal fer. L'alcalde Quimby intervé decididament, tot exclamant:
- Nosaltres no negociarem mai amb terroristes!
Que oportú, oi? :P
Comments
toniher replied on Permalink
Paradoxa!
Posant-nos en mode paranoic, tu creus que això dels terroristes ha estat fotut expressament o simplement coincidència? Clar, perquè si ha estat expressament llavors sí s'hi han mirat! La veritat que com bé dius, seria la única punyetera vegada que han estat oportuns, perquè mira que m'he fartat de veure especials Nadal i Halloween dels Simpsons a primavera i estiu. :-D
-- All that you touch You Change. All that you Change Changes you. The only lasting truth is Change -- O.Butler
marc replied on Permalink
Homeeee...
He de reconèixer que l'exemple que he posat està un xic agafat amb pinces. Segons la guia de referència, aquest episodi tocava fer-lo avui, i no ahir. O sigui que no sé si la coïncidència ha estat premeditada, o bé fruit del desgavell que es porten últimament.
El que sí que és segur, és que no és la primera vegada que passa alguna coïncidència com aquesta. Per exemple, quan va petar el Columbia, diria que van programar l'episodi Homer En El Espacio Exterior (Deep Space Homer) on, per culpa d'en Homer, un transbordador de la NASA té problemes per tornar a entrar a l'atmosfera.
D'altra banda, també tinc motius per creure que totes aquestes coïncidències sigui només això: coïncidències, i que els d'Antena 3 no manipulin l'ordre dels episodis. N'hi ha un, el catorzè de la dotzena temporada, titulat New Kids On The Blecch (ignoro la traducció), on en Bart, en Milhouse, en Nelson Muntz i en Ralph Wiggum són reclutats per un descobridor de talents i llançats a la fama com l'últim grup juvenil, estil New Kids On The block, Backstreet Boys o Nsync (aquests últims fins i tot apareixen a l'episodi. El grup que formen es diu Party Posse (aquí traduït com Panda Tope) i en realitat són utilitzats per l'exèrcit, que inclou missatges subliminals al seu videoclip per aconseguir més allistaments voluntaris a la marina. Si heu vist el capítol, segurament recordareu que en el videoclip en qüestió es veuen uns avions amb el logotip del grup (que és IDÈNTIC al del PP), que bombardegen Irak. Inclús les bombes porten l'emblema del PP.
Una de les vegades que han emès aquest episodi va ser just durant els primers atacs de la recent guerra (segons uns) o missió de pau (segons els altres) a l'Irak. És que ni fet expressament, eh? El missatge estava clar: Avions del PP bombardegen Irak :D Genial! Volia posar-ne alguna imatge, però lamentablement no n'he trobada cap (per a imatges en general dels Simpsons us recomano aquesta web). Llàstima!
Queda clar, doncs, que encara que fós veritat que sí que controlen quins episodis emeten en cada moment, aquest se'ls hi va ben escapar! (Cosa que no fa res més que demostrar, un cop més, la seva INCOMPETÈNCIA :)).
---
'Yes, but humans are more important than animals,' said Brutha.
'This is a point of view often expressed by humans,' said Om.
(Small Gods)